Tak ja zapowiadałem, oto i jest: nowe video już zagnieździło się w YouTubie i mimo że montaż znowu zeżarł mi mnóstwo nerwów (podziwiam zawodowych montażystów, już dzisiaj mówiłem, że robiąc to na co dzień, musiałbym regularnie przyjmować jakieś antydepresanty), to jestem zadowolony z efektu końcowego, i może "Kulturalny Lookbook" pojawi się tu jeszcze kiedyś ;)

Ale filmik jest tylko dodatkiem do całego posta, dlatego już pokazuję Wam, co udało mi się zdobyć ostatnimi czasy. Trochę się tego uzbierało, głównie za sprawą krakowskich Targów Książki, i mam nadzieję, że nie skończy się tak, jak w zeszłym roku, że niektóre kupione na Targach książki przeczytałem dopiero w wakacje :')

Przedstawiam Wam ostatnio złapane przeze mnie cuda:




Klucz do magazynu: Efekt Φ - Aneta Kopczacka, Monika Kozień - jeden z nieplanowanych targowych zakupów. Czystym przypadkiem znalazłem się na stoisku krakowskiego Muzeum Historii Fotografii i wiedziałem, że nie odejdę stamtąd z pustymi rękoma. Efekt to książkowy zapis wystawy związanej z historią kina i sprzętu kinematograficznego. A cena to tylko 15 złotych, również poza Targami Książki!

Lśnienie - Stephen King - z zakupem zbieram się już od zeszłego roku! Na Targach Lśnienia wtedy nie dostałem i jakoś nie było mi po drodze z zakupem gdzie indziej. A przeczytać chcę bardzo, bo cały czas wzbraniam się przed obejrzeniem ekranizacji Kubricka dopóki nie rozliczę się z książką.

Zostań, jeśli kochasz - Gayle Forman - w sumie to nie do końca wiem, dlaczego ją kupiłem. Czysty spontan, krążąc między stoiskami na Targach początkowo nie mogłem znaleźć niczego z mojej upatrzonej listy i skusiła mnie niska cena książki Forman. W tym przypadku również chcę obejrzeć ekranizację, a pierwowzór będzie do niej - mam nadzieję - miłym wstępem.

Szukając Alaski - John Green - kupowanie Zielonego zostanie już chyba moją targową tradycją. W zeszłym roku przywiozłem ze sobą do domu Papierowe Miasta i miło je wspominam, choć słyszałem, że Alaska jest lepsza. Tego się trzymajmy.

Zagrożeni - C.J. Daugherty - na spotkaniu z C.J. byłem i planowałem dać jej tę książkę do podpisu, ale widząc stojące do niej tłumy, zmęczony po problemach z dojazdem na teren Targów, odpuściłem sobie, pocieszając się, że widziałem się z nią rok temu. A samą Nocną Szkołę lubię bardzo, nie zrażam się trochę słabszym drugim tomem serii licząc, że kochana C.J. w trzecim się zrehabilitowała.

Wyzwolona - P.C. Cast, Kristin Cast - przesyłka od Publicatu, za którą jeszcze raz dziękuję. Choć Dom Nocy to już tasiemiec z gorszymi i lepszymi momentami, to ciężko jest mi zasiąść do lektury ostatniego tomu. Tak jakoś dziwnie: ta seria pozytywnie odmóżdża mnie od gimnazjum i wraz ze skończeniem dwunastego tomu skończy się dla mnie jakiś miły, beztroski etap. Cóż, jakie wrażenia by nie były, sentyment pozostanie. Wypatrujcie recenzji.

Endgame. Wezwanie - James Frey - to przesyłka od SQN, za którą również bardzo dziękuję. Choć ostatnio wyszedł drugi tom Endgame, to będzie dopiero moje pierwsze spotkanie ze światem, który ingeruje w nasz. Bardzo ciekawy pomysł, choć opinie są różne, to nie jestem zrażony, a jeszcze bardziej podekscytowany. Recenzja wkrótce!

Historia fotografii - Juliet Hacking - urodzinowy prezent od przyjaciółek, strzał w dziesiątkę! Nie widziałem jeszcze tak rzetelnego opracowania dziejów fotografii od jej samego początku, a rozglądałem się w tym temacie. Choć to tomiszcze dopiero zacząłem, to lektura już sprawia mi tyle radości, że mógłbym wystawić jej ocenę w ciemno! Bardzo przejrzysta i przemyślana tak, że rzeczywiście można się z niej uczyć historii fotografii. I choć jest to temat rzeka, bo nie sposób przedstawić historii sztuki w pełni, tak tutaj jej fotograficzna gałąź została przedstawiona bardzo wiarygodnie. Polecam gorąco!

Fotografia zbliża - Krystyna Łuczywek - jeszcze jedna pozycja zakupiona na stoisku krakowskiego Muzeum Historii Fotografii na Targach Książki. Kupiłem ją trochę na oślep, widząc ją na półce myślałem, że to jakiś album, ale okazało się, że jest to zbiór rozmaitych tekstów dotyczących historii polskiej fotografii. Zapowiada się ciekawie, zwłaszcza że książka kosztowała... złotówkę (!). Jeśli przypadnie mi do gustu, to pomyślę i nad drugim tomem, nieważne w jakiej będzie cenie.


I dwie filmowe pozycje:

7 psychopatów - reż. Martin McDonagh - co prawda DVD kupiłem już dawno, ale wciąż leży na półce w folii, tak jak na powyższym zdjęciu. Zasiąść do filmu jest mi dużo trudniej niż do książki, nie wiem dlaczego. Ale najwyższy czas obejrzeć, zwłaszcza że słyszałem bardzo pochlebne opinie. 

Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął - reż. Felix Herngren - z seansem w kinie było mi coś nie po drodze, tak więc gdy ostatnio natknąłem się w Saturnie na DVD w cenie 9,99 zł, nie mogłem przejść obok niego obojętnie (wszystkim polecam dział z filmowymi promocjami w Saturnie - filmowy raj na ziemi, który motywuje mnie do stworzenia własnej filmoteki, tuż obok książek). Również jeszcze nieoglądany, ale jestem do tego filmu bardzo optymistycznie nastawiony.



I tak wygląda mój mały "haul" :D Filmik się spodobał? Łapka w górę i subskrypcja na YouTubie! :)

Czy czytaliście/oglądaliście coś z mojego stosiku? Jeśli tak, to jakie są Wasze opinie? A co Wam ostatnio wpadło w ręce? Piszcie koniecznie!