Jak wakacje? U mnie przełom lipca i sierpnia to moment, kiedy najmocniej je odczuwam, szczególnie w tym roku. Zaczyna się mój sezon podróży i jestem bardzo podekscytowany każdym miejscem, do którego się wybiorę! A gdzie nie pojadę, na pewno wezmę ze sobą porcję książek, filmów, seriali i muzyki w telefonie (i przywiozę dużo, dużo zdjęć, to pewne!) ;)

A jak minęła pierwsza połowa moich długich wakacji? Cóż, popadłem w pewien marazm, cierpiałem na kryzys twórczy, ale powoli wychodzę z dołka i chcę wszystko nadrobić w drugiej połowie. Choć nie żartuję, gdy mówię, że nie mogę doczekać się rozpoczęcia studiów - chyba serio potrzebuję stałego rytmu pracy, bo wystarczy chwila rozleniwienia i moje wielkie plany się sypią. A plan zajęć zapowiada się bardzo, bardzo obiecująco (płakał będę dopiero przed pierwszą sesją, na razie wypieram to ze świadomości)!



Czytałem:

Endgame. Wezwanie [recenzja], Lolita, Szukając Alaski [w trakcie]

O Endgame możecie przeczytać w osobnym poście. Mój Wakacyjny Program Czytelniczy zakłada przeplatanie młodzieżówek - do których zaczynam odczuwać coraz większy dystans - klasykami. Nareszcie padło na Lolitę, którą przeczytać chciałem od baaardzo dawna. Ta powieść to czyste czarowanie słowem i również muszę poświęcić jej osobny tekst (szykujcie się na jedną z moich recenzji przypominających tekst pochwalny). Kolejne spotkanie z Greenem w trakcie i na ten moment napiszę o Alasce chyba tylko tyle.


Oglądałem:

Filmy:

Kochankowie z księżyca. Moonrise KingdomJag är Ingrid; Co nas kręci, co nas podnieca; Carol [recenzja]; Frank; Kupiliśmy zoo; Love, Rosie; Ona; Zanim się obudzę; Obecność; Obecność 2; Dom w głębi lasu; Nietykalni; Wielki Gatsby; Skazani na Shawshank; Incepcja; Eksperyment; Ha'har; Viva; Operacja Avalanche; Barany. Islandzka opowieść; Skrzydła motyla; Nicola Costantino: Artefakt; Czekając na B; Sufat Chol; 24 Wochen; Remainder; Neon Demon; Freak Orlando; Dzieciństwo wodza; 80 dni; Bianka; Sobowtóry; Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie; Na śmierć i życie; Intruz; Blue Velvet; Zagubiona autostrada; Volver; Dzikość serca

Odpuściłem Wam krótkometrażówki, bo byłoby tego za dużo. Cóż, warto wybierać się na festiwale :D Podkreśliłem filmy najbardziej godne uwagi w moim osobistym odczuciu. Ona - cudna scenografia! A problematyka filmu wcale nie taka odległa od nas. Warto obejrzeć i posnuć refleksje, jedną czy dwie. Jag är Ingrid miałem przyjemność obejrzeć podczas Krakowskiego Festiwalu Filmowego i tu z kolei zachwyciło mnie wykorzystanie archiwów, na których opiera się cała, niemal dwugodzinna, narracja. Wstyd przyznać, ale postaci Ingrid Bergman nie znam zbyt dobrze (nadrobię!), a jednak film bardzo ciekawie mi ją przedstawił. Barany. Islandzka opowieść to bardzo oszczędnie poprowadzona historia o relacji dwóch skłóconych od lat braci, bogata jednak w zrównoważoną dawkę humoru i dramatu. Polecam!


Seriale:

Scream: The TV Series s02, Game of Thrones s06, Young & Hungry s04, Orange Is The New Black s04, Pretty Little Liars s07, Suits s06, The Vampire Diaries s07, Breaking Bad s05, Skins s07

No i jest! Moje kochane Orange Is The New Black wróciło z nowym sezonem, który pochłonąłem w kilka dni (a miałem sobie oszczędzać!). Poziom wciąż utrzymany, a do tego dodano więcej dramaturgii - efekt powalający, dosłownie. Po chyba roku od ostatniej konfrontacji postanowiłem dokończyć ostatni sezon Skinsów kończąc nie tylko etap liceum odebraniem świadectwa dojrzałości, ale i gimnazjum rozstaniem z bohaterami brytyjskiego serialu, którym w mojej opinii ostatni sezon zrobił dużą krzywdę. Wróciłem do Breaking Bad i tak oto jestem gdzieś na początku ostatniego sezonu. Z dystansem kontynuuję moją przygodę z drugim sezonem Scream od MTV i choć szału nie ma, to ogląda się całkiem przyjemnie, a niektórzy bohaterowie zyskują przy lepszym poznaniu ich. 


Słuchałem:


Single: 

Taco Hemingway - Deszcz Na Betonie, Lolawolf ft. Miley Cyrus - Teardrop, Daria Zawiałow - Malinowy Chruśniak, Banks - Fuck With Myself, Sylwia Grzeszczak - Tamta Dziewczyna, Kasia Kowalska - Aya, C-bool - Never Go Away, Rihanna - Sledgehammer





Albumy:

Piotr Zioła - Revolving Door, XYLØ - America EP, Ariana Grande - Dangerous Woman, Taco Hemingway - WOSK, Miley Cyrus - Bangerz [Deluxe Edition]

Taco powrócił i znowu pozamiatał - najpierw singlem, później EPką. Ostatnio często replayuję single polskich artystów i tak mamy tu na przykład Darię Zawiałow czy Kasię Kowalską - bardzo przyjemne dla ucha kawałki. Jeśli chodzi o albumy, to raczej pozostaję przy tym, co u mnie sprawdzone, a jednak cieszę się, że wreszcie odkryłem Piotra Ziołę: świetny głos, a Podobny nie może mi się znudzić!


Tworzyłem:


Sesja zdjęciowa Monochromatic story

Efekty współpracy z Sylwią mnie zachwyciły: klimatyczne zdjęcia B&W w jednej z krakowskich kamienic, a jednak czuję od nich lekki powiew świeżości. Zobaczcie zresztą sami: wszystkie zdjęcia z sesji dostępne na stronie z moim portfolio :)

(Ktoś chętny na zdjęcia? Zawsze możecie pisać na mojej stronie na Facebooku!)


I tak oto połowa długaśnych wakacji już za mną. Na pewno wiele rzeczy zrobiłbym lepiej, bardziej, więcej, jednak nie ma co narzekać: nic tylko wycisnąć z siebie jak najwięcej przez najbliższe dwa miesiące (starając się nie brzmieć przez ten czas jak tani coach), czego i wszystkim, długo- i krótkoterminowym, wczasowiczom życzę! ;)